måndag 15 april 2013

Inte många dagar kvar

På lördag bär det av till Väröbacka med mamsen. 

Hönssälj/bytardag. Och några av våra små gullefjun flyttar hemifrån.
Det är så man börjar fundera på om man gör rätt.

Men flaxiga fåglar är inget för mig..
Känns som att veckan kommer gå lååååångsamt framåt.

Barnen skall på brandsaga med pappan sin medans vi andra är på marknaden.
Min fina Fröken P kommer att befinna sig i området och jag hoppas på att hinna åka och kramas en stund.
Det beror ju helt och fullt på ur länge man blir kvar på marknaden.

Under helgen har vi fått 2 nya familjemedlemmar. 
Igår kom en av våra egna - dv faverolle (mamma hönan) blomme/brahma (pappa Tupp). Söt som socker är den. Lite mer söt än alla andra små - men det är väl som med ens egna ungar ;-)

Imorses när jag skulle fixa kaffet slog det mig att vi hade en hålslag till igår kväll men när natten kom fortfarande ingen gullefjun. Lyfte på locket på kläckaren och där låg en Ica bebis.

Nu är det dags att mata hönerna. Och släppa ut dom i regnet. Nästan så det luktar sommar regn ute.
Är våren på väg då tro?!?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar