fredag 19 april 2013

Det gick visst

Mycket fortare än jag trodde. 

Hux flux är det fredag kväll och imorgon är det dags att sälja fåglar.
Och hämta upp en massa förbeställda saker. 

Ska bli såå roligt.
Eftersom veckan sprang ifrån mig hann jag inte riktigt med vad jag hade tänkt att hinna med.

Jag skulle beställt visitkort och fixat snygga namnskyltar - både till mig och hönerna.

Nu fick det bli en snabb knåpihop på datorn igår kväll.
Maken hjälpte mig med att printa ut och nu har dottern och jag precis blivit klara med att klippa
- visitkort som sedan laminerats
-hönsbeskrivningar även dom laminerades 
- namnskyltar.

Allt står färdig packat och väntar på morgondagen.
I köket håller jag på med majs till mina små höner som skall med imorgon.
Allt skall packas ner innan morgonen - då jag misstänker att vi får jaga vissa höner halva morgonen för att få dom med oss.

När hönseriandet är klart för dagen blir det till att möta upp mina fina Fröken P för en kaffe och en kram...
Dom är på blixtvisit på Ullared under morgondagen och kramas behöver jag!!

Nu ska ungarna slängas i säng och jag skall fixa färdigt.

Ha en fin fredagskväll. 
Jag tänker däcka tidigt på soffan.

// Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar