onsdag 6 februari 2013

Kalender är ett bra tips-

Jag glömmer alltid saker.
Så i höstas skaffade jag mig en kalender - där allt skrivs ner.
Endå glömmer jag!!

För någon vecka sedan öppnade jag kalendern och bläddrade igenom.
Tur var väl det. För den 1 feb 2013 planerades en mer hälsosam kost här hemma. 
Och som vanligt hade jag helt glömt bort det.

I ett par dagar nu har vi uteslutit viss mat - typ potatis, spagetti, ris, vitt bröd osv.

Efter ett låååångt samtal med Fröken P fick jag en massa roliga sidor att surfa recept på. 
Känns så mycket roligare att försöka förändra när man är förberedd.

Middagen idag blev baconinlindad kycklingfilé med en creme fraiche/gräddsås till det hade vi vitlöksstekt bladspenat med en bönsallad gjord på bönor (stora vita tror jag det var) hackad rödlök, persilja, olja och vinäger. Och så klart en "vanlig" grönsallad med tomat, granatäpple,morot och isbergsallad. 

Mycket mumsigt. OM det är någon som har några dundergoda Lchf eller GI recept att dela med sig av så får ni jätte gärna göra det!

Här blir inte någon speciell inriktning utan lite för att känna efter vad som passar oss. Gotta till det på helgerna kommer vi att göra då risken finns att vi tröttnar fruktansvärt fort annars, eller faller för kvällssuget!

Jag är ju i vanliga fall en nattätare - allt snask som finns i skåpen försvinner in i min mage under natten när ingen hör ;-) 

Har precis varit ute och nattat mina hönepöner. Och kramats med senaste upplagan som ni inte sett än.


En svart/vit Brahma som fick följa med hem tillsammans med tuppen. Eller rättare sagt 2 ...
Den ena är är riktigt skrikis och den andra älskar att kelas. Så en ordentlig kvällskel blev det innan jag släkte och stängde dörren. 

Tuppen är dock mycket tveksam och undrar vad jag gör med hans små... 

Nu blir det läggning av barn och sedan the days of our lives .. 

// Linda




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar