söndag 24 februari 2013

Baby Shower

Igår var mamman i huset bjuden över till grannarna då deras fina dotter väntar barn och hon skulle överaskas med en babyshower.

Grannen och hennes svärdotter hade gjort jättefint. 
M blev super överaskad - så till tårar! 

En trevlig eftermiddag/kväll. 

Maken och jag skulle tittat på film och haft det mysigt när barnen lagt sig.
Det blir inte alltid som man tänkt sig. Kvällen för min skull slutade i fruktansvärda smärtor i ryggen.
Trodde nästan att jag fått njursten eller liknande. Och efter att ha smällt i mig kvällskaramellerna (medicinerna), la jag mig på soffan inlindad i täcken - fick gott att äta av maken och blev insmörjd med smärtstillande kräm. Sen däckade jag!!

Filmen fick maken se själv.

Dagen idag har vart mycket bättre. Energin är på topp.
Jag har fixat och donat i köket hela dagen medans barnen och maken har städat storarummet.
2st lasange står i kylen - så jag slipper laga mat imorgon.Då det är läkarbesök och annat som hägrar.
1 lasange till barnen och 1 lchf lasange till mig och maken - eget recept.

En burk med rågsurdegsgrund är gjord, och på ugnen står en bunke med deg till danskt rågbröd och jäser.
Knäckebröd skall göras till maken oxå.
Barnen är nyduchade och den ena har precis däckat i soffan.
Är det söndag så är det!!

Har även hunnit samtala med hönerna  - vart ute ett par svängar då mina höns lägger ägg hela dagen.
Och en liten filur som hägrat där ute och ätit upp alla ägg har vi sluppit fram tills idag.
Dock tror jag att den skyldige är en ny!!
Jag behövde aldrig göra ett äckel ägg sist. Men efter att ha hittat ett sönder hackat ägg i dag får jag väl göra ett och lägga in endå.

Nu blir det slappa i soffan ett tag tror jag.
Snart dags för middag så man får passa på.
Idag blir det kalops.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar