tisdag 26 februari 2013

I väntans tider


Idag är det dag 18 för dom (2) små kycklingarna.
Dags att sluta vända dom och väntan börjar. 

Och jag som verkligen HATAR att vänta!!!!
Jag har inget tålamod alls.
Inte med nåt.

Men jag antar att det är som med en själv när man väntar barn.
Man måste smörja sig med tålamod.

Men seriöst...Hade jag kunnat knacka hål på skalet och hjälpt dom små ut så hade jag gjort det..
Det gör jag dock inte.
Istället blir det att handla mat till dom små, förbereda buren och vänta.

Maken kom hem från jobbet igår och hade pratat äggkläckning med arbetskollegorna..
Jag blev mäkta överaskad.
När jag talar med honom om äggen, hönerna och våra egna befruktade ägg höjer han ögonbrynet, suckar och man riktigt ser hur han tänker - sluta tjata!!

Men han tycker det är minst lika spännande som jag.

Däremot har han mer tålamod än jag.
Skönt med någon som avväger min hysteriska sida.
Han till och med - beställde filmning - av äggen när dom kläcks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar