måndag 25 februari 2013

Hönsparlör

Dottern här hemma - den äldsta på snart 13 år har funderingar på om mamman tappat förståndet!
Eller som hon säger - fått höns på hjärnan.

Däremot tycker hon det är lika spännande att se hur kycklingarna växer i äggen som vi håller på att kläcka i köket.



Under ett samtal igår säger hon - snart kommer du väl och säger att du snackar med hönorna oxå..
OCH att du förstår dom. Då har du helt tappat det....

Meeen säger jag. Jag pratar faktiskt med dom.
Och jag har en hönsöversättningsbok oxå..

Jag hämtar min bok och letar fram delen där hönernas läten översätts ;-) Och lektionen börjar.
Dottern och mormor skrattar så dom nästan kissar på sig.
Inte är det väl bara jag som gör så här?!? Eller!! 

Sedan vi skaffade dom första hönsen för snart ett år sedan har dottern önskat sig silkeshöns.
Nu är det ordnat.
Ett gäng ägg kommer att levereras under veckan. 
Kläckning på dom och sedan har vi förhoppningsvis ett par stycken.
Tanken blir väl att spara 1 höna och 1 tupp till dottern och sedan sälja resten.

Kanske skulle planera in ett besök på hönsbytardag.


Nu blir det till att klä på ungarna och börja fundera på att ta sig till förskolan.
// Linda





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar