söndag 2 juni 2013

Juni

Äntligen är Juni månad här. Det betyder förhoppningsvis att sommaren är på plats.
Iallefall verkar det så på barnen här hemma,.

Vi är ute 24/7 känns det som. Vattenslangen går ungefär lika mycket den. Att vattna blommor och varande tycker dom små trollen är kul.. Mamman tycker väl att det är så där roligt med alla blöta kläder och ett visst barn som låter som hon får syra på sig så fort det kommer lite vatten på henne!!

Avslutning för skola och förskola under veckan som kommer. Min älskade Milo går från förskolan/dagis till att börja skolan.
Stor kille.


Hemma pågår alla möjliga projekt mest hela tiden känns det som. Just för tillfället är det att packa iordning oss för årets familjesemester. Ska bli såå skönt att komma bort ett tag.
Min moster kommer hit och passar hundar och höns. Lägligt nog har jag åkt på min alldeles egna surhöna.Och under henne ligger det ägg som vi hoppas på att dom utvecklas som dom skall.

Och i kläckaren i köket går en sisådär 20-25 ägg som har kläck imorgon eg. Men 1 har redan tittat ut och 4 hålslag till :-)

Dom äggen är inte ens mina utan min blivande chefs små pycklingar - joo men visst. Min blivande chef.. 
Det låter det va ;-)

Så otroligt roligt det skall bli. Det är till en början arbetsprövning och sedan får vi se hur det utvecklar sig.
Men jag är nöjd och hoppas och tror på det bästa.


På kvällens schema innan ungarna skall i säng - baka kanelbullar. 
Sats nr 2 för idag. Håller på att fylla upp frysen inför kommande soliga dagar i trädgården och på stranden.

Hoppas ni njuter av en fin söndag. Nu blir det mera kaffe och njuta en stund till innan sista bullarna skall bakas ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar