fredag 6 september 2013

Fredag

Som vanligt har jag nog skrivit en si så där 10 inlägg som ligger och väntar på att publiceras i bloggen.
Jag kommer aldrig riktigt dithän. Istället gör jag som nu - skriver ett nytt - och hoppas innerligt på att jag inte blir avbruten innan jag är klar - dvs hunnit trycka på PUBLICERA!!

Idag är jag hemma och njuter med 2 av 3 barn. Dom minsta har fått ledigt från förskolan och fritids.
Och skulle eg ha varit och lekt med kompisar nu men vaknade och var allmänt tjuriga och tvära - förmodligen nåt sjukdomsaktigt på gång.
Så det avbokades. Och istället hänger vi i sofforna tillsammans med nästan alla djuren.

Här har ju för ca 2 veckor sedan införskaffats 2 små nya charmtroll - katten Gustaf - som enligt Thea borde målas om - han skall ju vara orange - och fd Katten Gustaf - som visade sig att inte ha dom väsentliga delarna för att vara Katten Gustaf och därför fick namnet Smultron.

Dom börjar passa in riktigt bra i familjen - Gamlingen Mizan har äntligen accepterat dom och vissa nätter sover dom bredvid varandra i soffan.Jack försöker få dom att busa med honom. Men dom är inte riktigt på.

Äldsta ungen är i skolan och snart är det äntligen helg för oss alla.


I helgen blir det nog ett försök till att hitta lite svamp i skogarna runt omkring. Plocka lite äpplen här hemma innan dom blir dåliga - sitter även och funderar på att ta mig till mitt fläderställe och se om fläderbären är mogna nog till att plockas och saftas.

Har planerat att göra fläderbärssaft i flera år - men har väl eg haft 1 ganska stort problem - jag hittar inga fläderträd.. Och nu när jag äntligen hittat ett himmelrike med fläderträd i mängder så vet jag inte riktigt när dom mognar - det är inte så att fläderträden ligger runt hörnet precis.

Men skam den som ger sig. ( För att slippa åka runt och leta fläderträd så planterade jag faktiskt 2 st förra sommaren. Och nu får man bara vänta ett par år innan dom ger ordentligt med skörd )

Tills dess får det bli att fara fram och tillbaka till himmelriket ett par ggr per vecka tills dom mognat.

Näää nu skall jag sätta mig och sticka färdigt raggsockorna som jag håller på med. Ungarna plus ett par vänner har beställt sig ett par var och vill väl väldigt gärna ha dom klara snart.

Mysig helg på er 
// Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar