måndag 25 mars 2013

En hektisk vecka

Veckan som varit har fört med sig både neg och pos saker för familjen.
Inte riktigt tagit mig tiden att sitt och skriva på bloggen.
Nu fanns det dock tillfälle och ork.

Barnen sitter som klistrade framför scooby doo.
Själv sitter jag med en kopp kaffe och stickning.

Bild lånad från Hjertegarn


Dessa tröjor skall jag sticka till barnen att ha i sommar.

Ett underbart mjukt garn - bomull och bambu.
Milton får en riktigt grodgrön tröja - den ligger påbörjad i knät.

Påsken är på ingång och jag har hunnit klippa lite äppleträdsgrenar som står på matbordet.
Jag och barnen skall på äventyr ;-) Maken är hemma och passar höner och hus.

Med oss på äventyret följer våra minstingar med - silkeshönsen som kläcktes för ett par dagar sedan.
7 st blev det. Men efter ett antal olyckshändelser  - bland annat drunknade kycklingar som vi jobbade frenetiskt med att få liv i - vilket vi lyckades med - hittade jag den sötaste (enda vita) död i går morse. Den hade problem med att gå. Vi har jobbat på att få den att lära sig gå och stå som den bör. Och lyckades ganska bra. Men någonstans på vägen har det gått fel. Resten av kycklingarna var inte så snälla mot trasdockan (som jag kallade den) den sista dagen. Och antaligen har dom lyckats ta död på den under natten. 

Tråkigt - men som sig bör i en djurgrupp. Svagast går först.

Nu blir det mer kaffe och stickning.

// Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar