tisdag 8 januari 2013

Nytt år

Ett par dagar in på det nya året och jag kommer mig äntligen för att skriva ett inlägg.
Började på ett för ett par dagar sedan men som vanligt - så tröttnade jag eller så kom nåt ivägen - typ barn som krävde uppmärksamhet eller liknande.

Nu passar jag på medans dom sitter framför Wii:et . Snart läggdags så det är att ta vara på tiden.
Sitter lite smått rosig om kinderna efter en kvällspromenad med Jack.

Framför mig ligger ett anteckningsblock och favorit pennorna.Ett kvällprojekt som heter duga.
Det blir nog som det känns i magen.
Jag vågar dock inte skriva för mycket om det än. Men jag hoppas på att det blir bra.

För at byta ämne lite snabbt - risken finns att jag försäger mig annars ;-)

I hönshuset här hemma - har mina gamlingar äggvägrat hela vintern.Vet inte riktigt varför.
Men dom kanske är lite missnöjda eller så vilar dom upp sig rejält inför våren och kommer skjuta ut ägg flera gången om dagen ( äh det går ju inte men ni förstår tanken).
Däremot har mina "kalkoner"- som maken kallar dom - bauta hönsen - Per och Pricken överaskat mig och lagt ett par ägg - första ägget fick jag på julaftonsmorgon - och klart det är till mig !!
Tacksamhet kallas det.

Nää nu värker det både här och där och kaffemagen behöver en skvätt till så här innan det är läggning av barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar