tisdag 14 januari 2014

Så kom vintern trots allt

Och det är väl bara att gilla läget.
I våra trakter har vi klarat oss ganska bra. 
Det är en vit klädd mark utanför men inte så mycket mer.

Vinter baskiluskerna har vi dock fått som inneboende, personligen är jag inne på min 4de ögoninflammation sedan den 26/12/13. Snuva, nysningar,feberkänslor, yrsel, illamående och förkylningsblåsor (munherpes) har jag och dragits med. Kanske dags att ringa herr Dr.

Barnen verkar som att dom kommer att få sitt nu. Thea håller på att få sin 2a eller 3 dje ögoninflammation. Så hon ligger bara snäppet efter mig..Såå trött på detta måste jag erkänna.

Mitt uppiallt så ska liver rulla på som vanligt. 
Idag provlagar jag en ny middagsrätt som vi inte har ätit innan.
Hittade ett recept på vildsvinsgryta men hade inte alla ingredienser hemma - gjorde en Linda och kanske en Kajsa Warg och tog vad som fanns helt enkelt.

Får se hur det artar sig.Doftar underbart!!

Mitt i matlagningen har jag lovat barnen att vi skall göra planteringskrukor - och sätta frön.
Dags för det då. 

// Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar