torsdag 25 juli 2013

Hektiska och varma sommar dagar

Äntligen verkar sommaren ha kommit på riktigt - i snart 2 veckor har vi haft en dundrande värme. Och som jag njutit.

Hela familjen har semester/sommarlov tillsammans - och vi passar på att göra en del utflykter, mest sporadiska sådana - sommarens "riktiga" semester var ju i Danmark i år. Och nu har vi haft små utflykter till bla Stockholm, Strömstad och nu till helgen bär det av till bästa Fröken P i Eskilstuna för en mamma och dotter helg.

Väskorna står packade och vi inväntar mest natten så vi kan åka imorgon.

Idag när jag kom hem från jobbet - och en smygtur ut på landet - för att kolla och paxa kattunge - kom jag hem till en väldigt glad make med en stor påse i bilen.

En ny lappis till mig. Min förra gick ju hastigt och lustigt sönder för x-antal månader sedan och efter det har allt blivit lidande.

En fin vit sak med lite större skärm och ev möjlighet att spela sims. Jag är överlycklig!!

Nu skall jag försöka komma igång med bloggandet lite oftare. Finns ju numera även på instagram - där det sker aktivitet nästan dagligen.

Hemma på "gården" som ett par vänner nyligen döpte om det till sker en del också. En större hönsgård har byggts - efter en tråkig förlust på 8 nästan värpklara höns.

Och idagarna började maken med en gäststuga. Ett par veckor kvar av semestern och förhoppningen är att huset står någorlunda klart tills dess.
Mitt uppdrag blir allt det där ubertråkiga - att leta dörrar, fönster, färg och inredning. *Flinar*
Så tråkigt och utmattande...


Nu blev det dags att packa det sista och snart träffa kudden..

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar