torsdag 6 december 2012

Har aldrig påstått

att jag är helt frisk.

Sitter här hemma med Thea grisen och njuter.Storebror och storasyster är hos kompisar.
Maken borde vara på väg hem från jobbet. 
Middagen står i ugnen , det som klarade sig när jag tappade hälften i backen...
Alltid lika roligt!!

Iallefall så njuter vi.
Eftersom jag aldrig kan veta hur dagarna blir har huset varit pyntat i flera veckor känns det som.
Kanske inte bara känns utan så är det oxå.

Granen står på plats. Musik spelas för fullt.
Och det som eg är kvar inför jul är att slå in dom sista klapparna.
Har bara maken kvar att handla till.
Och det känns så rätt.
Medans alla andra springer och stressar i butiken sitter jag hemma och mumsar pepparkakor och dricker glögg.

Ja lite skadeglädje är det nog ;-)
Jag är ju typen som slänger ut julen dagen efter julafton - som längst får det vara jul tills dagen innan nyår.
Så i år njuter jag länge. 

 Dessa fina väskor införskaffade jag för ett par veckor sedan. Och idag blev det gjort lite fint. 
Bild längre ner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar